دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1397 - 08:00
معدنی خبر داد:

حضور ۳۶ دانشمند برجسته جهان در کنگره سلول‌های بنیادی

دبیر اجرایی بخش کنگره بین‌المللی سومین جشنواره سلول‌های بنیادی گفت: از ۸۰ سخنران این کنگره ۳۶ میهمان از ۱۴ کشور برتر دنیا حضور خواهند داشت.
کد خبر : 327528
Poster2.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم و فناوری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، سوم تا دهم آذرماه، توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار می‌شود.


هدی معدنی درباره  جشنواره سلول‌های بنیادی گفت: این جشنواره شامل ۹ قسمت کنگره بین‌المللی، کارگاه‌های عملی، کانون اندیشه و نوآوری، جایزه ملی، نمایشگاه، فن بازار، رویداد استارت آپ، بخش دانشجویی و دانش‌آموزی است. بخش کنگره از صبح چهارشنبه هفتم تا ظهر شنبه دهم آذرماه و در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود و در کنار سرفصل‌های علمی سخنرانان، برنامه‌های ویژه دیگری را نیز پوشش می‌دهد.


دبیر اجرایی بخش کنگره بین‌المللی سومین جشنواره سلول‌های بنیادی بیان کرد: برنامه‌های کنگره در 5 سالن شامل یک سالن اصلی، 2 سالن سینمایی و 2 سالن کنفرانسیبه‌صورت موازی برگزار میشود. یکی از این برنامه‌ها، سمپوزیوم بیماری پیوند علیه میزبان است که سالن سینمایی دکتر رضایی‌نژاد را دردو روز چهارشنبه و پنجشنبه به خود اختصاص داده است. 


معدنی  برنامه دیگر این رویداد را  نشست «چالش‌های توسعه و تجاری‌سازی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی (به همراه پنل اختصاصی استانداردسازی)» عنوان کرد و گفت:  از 8 صبح تا 6 بعدازظهر روز پنج شنبه در سالن احمدی روشن برگزار می‌شود.


به گفته وی، این نشست باهدف آشنایی بیشتر با چالش‌های مسیر ایده تا خدمات حوزه پزشکی بازساختی بوده و مشتمل بر 4 بخش الف) وضعیت فعلی و پیش‌بینی آینده بازار پزشکی بازساختی ب) چالش‌های اخذ مجوز ج) استانداردهای بین‌المللی FACT-JACIE و د) پنل بحث و گفتگو برنامه‌ریزی‌شده است.


در این خصوص از جمعی از سیاست‌گذاران این حوزه در بخش‌های معاونت درمان وزارت بهداشت، سازمان غذا و داروی ایران، کمیته اخلاق کشوری، سرمایه‌گذاران و سخنران بین‌المللی حوزه استانداردسازی دعوت به‌ عمل‌ آمده است.


دبیر اجرایی بخش کنگره بین‌المللی سومین جشنواره سلول‌های بنیادی  ادامه داد: همچنین کارگاه «چگونه احتمال رد شدن مقاله در ژورنال را کاهش دهیم» در روز جمعه از 8 تا 12:30 در سالن کنفرانسی دکتر احمدی‌روشن برگزار می‌شود. اغلب کارگاه‌های عملی قبل از شروع بخش کنگره به اتمام می‌رسند اما این کارگاه حین کنگره و توسط مدرسان مدعو بین‌المللی ارائه خواهد شد.


وی افزود: به‌منظور افزایش همکاری‌های بین‌المللی، جلسه‌ای چندساعته و در قالب گروه‌های مشترک 5 نفره از مدعوین خارجی و اساتید داخلی نیز برنامه‌ریزی‌شده است و درنهایت برنامه Precision Medicine که مباحث پزشکی مبتنی بر فرد را پوشش می‌دهد و در روز جمعه ساعت 13:30 تا 15:30 برگزار می شود.


معدنی در مورد بخش اصلی کنگره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که همان سرفصل‌های سخنرانان را تشکیل می‌دهد توضیح داد: امسال 30 session علمی خواهیم داشت که 6 مورد از آن متعلق به سمپوزیوم بیماری پیوند علیه میزبان است. افتخار میزبانی 80 سخنران مدعو که 36 نفر از کشورهای فرانسه، سنگاپور، سوئیس، سوئد، کانادا، هلند، انگلیس، آمریکا، اسپانیا، لهستان، روسیه، ایرلند، استرالیا، ژاپن و همچنین 44 نفر از کشور ایران راداریم. در این‌ بین 5 تن از سخنرانان مدعو بین‌المللی در قالب  session recorded، سخنرانی خود را ضبط کرده و از طریق ویدئو آخرین تجارب خود را به اشتراک می گذارند. در کنار سخنرانان مدعو بین‌المللی، شرکت‌کنندگانی نیز از کشورهای روسیه، انگلیس، هلند، سوریه، پاکستان، هند و عراق داریم.


وی بیان کرد: از میان خلاصه مقالات ارسالی به وب‌سایت جشنواره، 393 خلاصه مقاله در ژورنال BioImpacts که ژورنال ISI با IF:3 است به چاپ می رسد و به مجموعه آنها یک DIO تعلق می‌گیرد. به‌منظور این انتخاب هر خلاصه مقاله حداقل توسط سه داور بررسی می‌شد و در صورت نیاز به داور چهارم نیز ارجاع می‌شود.


دبیر اجرایی بخش کنگره بین‌المللی سومین جشنواره سلول‌های بنیادی  خاطرنشان کرد: با همکاری ژورنال بین‌المللی European Journal of Pharmacology ، دو جایزه ویژه نیز برای خلاصه مقالات برتر در نظر گرفته شد. خلاصه مقالات پذیرفته‌شده در قالب سخنرانی و پوستر هرکدام طی دو مرحله داوری جداگانه توسط کمیته علمی جشنواره و کمیته علمی ژورنال EJP، بررسی شدند. مقرر شد 6 مقاله از خلاصه مقالات سخنرانی مشمول جایزه Full publication در ژورنال EJP و 3 مقاله از خلاصه مقالات پوستر مشمول جایزه نقدی شوند.


انتهای پیام/4085/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته